Allmänna villkor

För att beställa på LuxCasa.se måste du vara 18 år eller ha målsmans godkännande. Vi förbehåller oss för eventuella tryckfel i text och bild samt färgavvikelser och fel i produktspecifikation på samtliga produkter i sortimentet. Vi följer Lagen om distansavtal (2005:59), och vid eventuell tvist följer vi alltid Allmänna Reklamationsnämndens rekommendation.


Företagsinformation

Luxcasa.se
Postfack 1223
Stockholm 116 74
Org.nr. FI24355957

Telefon: 010-884-81-71
E-post: info @ luxcasa.se

 

LEVERANSINFORMATION

schenker postnord 

För att kunna erbjuda ett så brett sortiment som möjligt jobbar vi med flera olika lager, därför kan leveranstiden skilja sig åt mellan olika varor. På varje produkts informationssida hittar du information om den specifika produktens leveranstid. I de fall då du beställer flera produkter kommer dessa att levereras tillsammans och det är den längsta angivna leveranstiden som gäller.

Beräknad leveranstid för produkter som finns i lagret är 1-7 vardagar. Flera av våra möbler är direkt beställningar från fabriken, dvs. vi levererar möbler i den ordning de blir färdiga. Därför är beräknad leveranstid ofta 5-10 veckor (var vänlig se produktbeskrivning). För specielgjorda beställningar är leveranstiden 10-15 veckor. Man skall beställa dessa möbler i god tid.

Vi använder i första hand PostNord, GLS och Schenker för transport av våra leveranser och du kan själv välja transportör och leveransmetod i kassan. Så snart din order har blivit packad så får du ett e-postmeddelande med information om din leverans.

 

PRISER


I alla priser ingår moms med 24%.

 

BETALNINGSVILLKOR

paysonpaypal svea

Välj mellan kort, faktura och konto: Svea, Payson, Paypal

Förslag till villkorstext för SveaWebPay Faktura:

Vid betalning via faktura samarbetar vi med Svea Ekonomi AB. För att handla mot faktura måste du ange ditt personnummer eller organisationsnummer. Förutsättning för att få handla mot faktura är bland annat att du är registrerad i folkbokföringsregistret i Sverige och är över 18 år. Du får inte ha några betalningsanmärkningar. Samtliga fakturor är av BUTIKSNAMN överlåtna till Svea Ekonomi AB. Fakturans betalningsvillkor är 14 dagar. Vid försenad betalning utgår avtalad samt lagstadgad påminnelseavgift. Dröjsmålsränta utgår med 2 % per månad. Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso

Förslag till villkorstext för SveaWebPay Delbetala:

Genom vårt samarbete med Svea Ekonomi AB kan du teckna ett kontokreditavtal och därmed kunna delbetala ditt köp. Kredittiden väljer du genom att kryssa i det kampanjalternativ som passar dig bäst. Köpet kan alltid betalas i sin helhet närsomhelst, innan förfallodag.

Sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i kassan, i vissa fall innebär detta att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall skickas hem till dig. Har du några frågor så kan du ringa 08-51493113 för närmare information.

Exempel på effektiv ränta vid köp om 10 000 kr, löptid 12 månader, 0 % ränta, uppläggningsavgift 195 kr, aviavgift 29 kr: 10,68 %.

ÅNGERRÄTT, RETUR & BYTE

Alltid 14 dagars ångerrätt

När du handlar på LuxCasa.se har du alltid 14 dagars ångerrätt räknat från den dag du mottog din beställning. I det fall din beställning dellevereras räknar vi från den dag du mottog den sista varan.
Varan måste skickas tillbaka i väsentligen oförändrat skick.
* varan skall vara oanvänd och i den originala förpackningen!
* ångerrätten gäller enbart de varor som finns i oskadade originalförpackningar, inte har använts och finns i säljbar kondition.
* produkten och förpackningen skall vara i samma kondition som vid leveransen.
* ångerrätten gäller inte specialgjorda beställningar, där måtten eller andra egenskapen skiljer sig från normala produktstandard.
* under 14 dagars ångerrättid får produkten inte tas i bruk.

Fraktavgifter återbetalas inte. Köparen står själv för returfrakten i enlighet med distansavtalslagen. 

Återbetalning

Återbetalningen sker snarast efter det att vi mottagit och registrerat din retur, men det kan ta några bankdagar innan beloppet syns på kontot. Betalade du med kort eller via internetbank sätts pengarna automatiskt in på kortet eller kontot de drogs ifrån. Vid fakturaköp annulleras beloppet på obetald fakturan. Om fakturan är betald återbetalas beloppet via utbetalningsavi.

 

REKLAMATION


Vi hoppas att du är nöjd med din beställning och leverans. Men skulle du inte vara det så är du alltid välkommen att kontakta oss, antingen via vår kundservice eller genom ett besök i någon av våra butiker.

Är varan du köpt av oss skadad eller trasig rekommenderar vi att du kontaktar oss så snart som möjligt.

Transportskada
Om olyckan skulle vara framme och din vara skadats under transporten är det viktigt att du anmäler detta till oss på en gång, antingen per telefon eller per e-post. Synliga skador på emballage ska anmälas direkt på plats hos ombudet.

 

GARANTI


Produkten har minst ETT (1) års begränsad garanti. Soffor, fotpallar, vilstolar och sängar: 2 års garanti för ram. Garantin gäller inte beklädnad och ersätter inte materialets normala slitning.
Om produkten blir skadad under garantitiden, är det viktigt, att du inte använder produkten mer och att du tar kontakt med vår kundservice. Produkter skadade vid transport: Det kan hända, fastän produkter är välpackade, att produkten skadas vid transport. Om paketet och/eller produkten är skadade, gör skadeanmälan omgående. Efter det ta kontakt med vår kundservice för att kunna avtala om en ny produkt. Ta också kontakt innan du skickar tillbaka en skadad/fel produkt.