Allmänna villkor


LEVERANSTID



Som en huvudregel är den uppskattade leveranstiden för lagerprodukter ungefär 1 vecka.

Produktspecifik leveranstid kan variera och det är alltid angivet på produktsidan. De angivna tiderna är dock alltid uppskattningar, och vi kan inte garantera deras exakthet till 100%, eftersom den slutliga leveranstiden bestäms av det ständigt föränderliga lagersituationen, leverantörernas leveransrytm och transportföretagens körplaner.

Många möbler är fabriksbeställningar, vilket innebär att de levereras allteftersom möblerna blir färdiga från fabriken. Därför är den uppskattade leveranstiden ofta 6-15 veckor. Det är värt att förbereda sig för detta genom att beställa möblerna i god tid.

Produkter som beställs samtidigt levereras enligt den längsta leveranstiden. LuxCasa.Se är engagerat i att leverera produkterna inom de angivna leveranstiderna.LuxCasa.Se ansvarar dock inte för sådana förseningar somLuxCasa.Se inte är delaktig i eller själv kan påverka, såsom importörens eller fabrikens produktionsmässiga eller andra problem.




LEVERANSSÄTT


Beroende på produktens storlek, vikt och leveransadress beräknar webbutiken automatiskt fraktkostnaderna och visar tillgängliga leveransmetoder i samband med beställningen. Beroende på den produkt du beställer, erbjuds du ett eller flera av följande leveranssätt att välja mellan vid beställningen.


Postnord, Bring eller GLS paket

Paketet levereras till närmaste möjliga utlämningsställe baserat på din adress. Om dock det närmaste utlämningsstället är överbelastat, kan transportföretaget leverera det till ett alternativt närmaste utlämningsställe, vilket kan vara lite längre bort från din adress.

  • paketleverans till Postnord, Bring, eller GLS utlämningsställe.
  • en ankomstavisering skickas via textmeddelande till det nummer du angav vid beställningen.


Hemleverans

  • produkter som väger under 20 kg.
  • beställningar levereras direkt till den adress du angivit.
  • leveranstider på vardagar kl. 8-16.00.
  • du kan följa sändningens väg med ett spårningsnummer som vi skickar till din e-post när varorna skickas.

Hemleverans till ytterdörren

  • produkter som väger över 20 kg.
  • levereras till ytterdörren eller gården så nära som det normalt är möjligt med distributionsbilen.
  • inkluderar inte bärning upp i lägenhetsbyggnadens våningar.
  • kunden bör vara beredd att ta emot sändningen vid lägenhetsbyggnadens huvudentré.
  • leveranstider på vardagar kl. 8-16.00.
  • du kan följa sändningens väg med ett spårningsnummer som vi skickar till din e-post när varorna skickas

 




PRISER


Alla våra priser inkluderar moms på 25%.





BETALNINGAR


Baserat på din beställnings totalbelopp, din plats och det leveranssätt du valt, erbjuder webbutiken automatiskt en, en kombination eller alla följande betalningsmetoder, från vilka du kan välja den som passar dig bäst.


Kortbetalning

  • Visa
  • MasterCard
  • American Express.


Faktura och Delbetalning


Klarna Få först. Betala sen
 - Faktura. 30 dagar eller månadsfaktura.


Klarna Dela upp
 - Delbetalning. Betala lite varje månad

  • Du hittar villkoren för Klarnas kreditavtal här





ÅNGERRÄTT

Konsumenten har en lagstadgad rätt att ångra ett distansavtal inom 14 dagar utan särskild anledning. Ångerfristen börjar den dag ni har tagit emot varan. För att utnyttja ångerrätten måste ni meddela oss ert beslut att ångra avtalet tydligt skriftligen via e-post. Vi skickar dig returinstruktioner via e-post så snart vi har mottagit en begäran om annullering av beställningen via vår supporttjänst eller via e-post.

Om den returnerade produkten uppfyller villkoren för 14 dagars retur, återbetalar vi din beställning omedelbart och senast inom 14 dagar. Återbetalningen utförs med samma betalningssätt som ni använde i den ursprungliga transaktionen.

Läs följande villkor för 14 dagars returpolicy:

      • Konsumentkunder har en 14 dagars introduktions- och returrätt, som räknas från den dag kunden har tagit emot varan. När man bekantar sig med produkten får den inte tas i bruk. Montering eller delmontering anses vara att ta produkten i bruk, och därmed upphör returrätten eftersom produkten inte längre kan anses vara ny.
      • Den returnerade produkten måste vara oanvänd och i originalförpackningen. Behåll originalförpackningen tills du har fattat det slutgiltiga beslutet om du accepterar produkten eller vill returnera den.
      • Kunden ansvarar själv för fraktkostnaderna som uppstår vid retur av produkten, vilka bestäms av produktens vikt, volym och avståndet för transporten. Den ursprungliga fraktkostnaden återbetalas inte.
      • Summan betalas till kundens konto inom 14 dagar efter att returen har mottagits.
      • Om produkten har förlorat sitt försäljningsvärde på grund av till exempel kundens slarviga förpackning, eller skador som uppstått under introduktionstiden, är kunden skyldig att ersätta LuxCasa.Se för försäljningspriset på en felfri produkt och prisskillnaden mellan den skadade produkten. I detta fall återbetalas produktens pris minus värdeminskningen. Värdeminskningen fastställs från fall till fall.
      • LuxCasa.Se ansvarar inte för en retur som har gjorts utan att kontakta LuxCasa.Se och utan returinstruktioner. Genom att agera på detta sätt bryter kunden mot avtalsvillkoren, och LuxCasa.Se har rätt att skicka tillbaka de returnerade produkterna till konsumenten på dennes bekostnad och med hänvisning till avtalsbrott avvisa ångerrätten.
      • För en beställning som inte har hämtats ut debiterar vi automatiskt leverans-, retur- och hanteringsavgifter i samband med återbetalningen av betalningen.
      • Observera att en beställning som inte har hämtats inte är en retur enligt konsumentköplagen. Köp gjorda av företag är ett undantag från 14 dagars returrätt. Konsumentköplagen gäller inte för affärer mellan företag.




GARANTI


Alla produkter som säljs i Luxcasa-webbutiken har en garanti som ges av tillverkaren eller den officiella importören. Garantitiden varierar beroende på produkten, vanligtvis mellan 6-60 månader. Specifika garantidetaljer för varje produkt finns i produktinformationen.

Soffor, fotpallar, vilostolar och sängar: ramgarantin gäller endast träramen. Garantin täcker inte klädsel, stoppning, sömmar, bäddmekanism eller gungmekanism. Garantin ersätter inte skador som orsakats av större vikt än normalt. Möblerna får inte stå eller hoppas på. Rygg- eller armstöd är inte avsedda för sittande. Möblerna måste alltid förvaras i normal rumstemperatur. Garantin är personlig. Den upphör om ägaren av produkten byts ut.

Om det uppstår ett fel på produkten under garantitiden är det viktigt att du omedelbart tar de defekta produkterna ur bruk och kontaktar kundtjänsten så snart som möjligt för att åtgärda felet.




TRANSPORTSKADADE SÄNDNINGAR

Ibland kan det hända att paket skadas under transporten trots noggrann förpackning.

Om paketet har skadats under transporten och även den beställda produkten/produkterna har skadats, gör omedelbart en skadeanmälan. Innan du tar emot det skadade paketet, gör en transport skadeanmälan till utlämningsstället. Be personalen att notera i systemet att det finns skador på paketet om du hämtar ditt paket därifrån. Om beställningen levereras till din hemadress, gör en anmälan till transportföretagets chaufför innan du tar emot det skadade paketet. Chaufförens enheter är utrustade med kamera och kan ta bilder av paketets skador. Observera att utan någon anteckning i fraktsedeln/sändningslistan, ligger ansvaret för sådana fel som är synliga vid leveranstidpunkten hos kunden.

Om du inte är närvarande för att ta emot varorna eller det rör sig om en dold skada, meddela oss så snart som möjligt, senast 5 kalenderdagar efter att du har tagit emot varorna! Annars ligger ansvaret för dolda fel hos mottagaren.

Om den produkt du har tagit emot har skadats under transporten eller har defekter, kontakta oss omedelbart och vänta tills vår kundsupport svarar på ditt ärende. Försök inte montera eller använda produkten. Alla våra leveranser är försäkrade under transporten, och en produkt som har skadats under transporten ska förvaras oanvänd, omontad och i samma förpackning och skick tills vår kundsupport har hanterat ditt ärende. Efter installation eller användning av produkten kan inga fler klagomål om transportskador göras.




BESTÄLLNING OCH ORDERBEKRÄFTELSE


När du har gjort en beställning genom att klicka på knappen “Bekräfta order” och accepterat dessa Försäljningsvillkor, har ett avtal ingåtts och du kommer att få en orderbekräftelse via e-post. Vi förbehåller oss dock rätten att avvisa din beställning och att inte ingå ett avtal med dig. Om vi har anledning att tro att din beställning är bedräglig eller att du på annat sätt har brutit mot gällande lag vid beställningen, förbehåller vi oss rätten att annullera din beställning trots bekräftelsen.


Dessa Försäljningsvillkor uppdaterades senast den 08.05.2024. Vi förbehåller oss rätten att ändra Försäljningsvillkoren när som helst (ändringarna meddelas online). Ändringar i dessa Försäljningsvillkor som görs efter att din beställning har levererats tillämpas inte på din beställning.