Allmänna villkor

För att beställa på LuxCasa.se måste du vara 18 år eller ha målsmans godkännande. Vi förbehåller oss för eventuella tryckfel i text och bild samt färgavvikelser och fel i produktspecifikation på samtliga produkter i sortimentet.


Företagsinformation

Luxcasa Sverige / Nordania
Org.nr. 502080-7110

Postfack 1223

Stockholm 116 74

PL 39
Hyvinkää 05801

Telefon: 076-752-94-82
E-post:

 

LEVERANSINFORMATION

För att kunna erbjuda ett så brett sortiment som möjligt jobbar vi med flera olika lager, därför kan leveranstiden skilja sig åt mellan olika varor. På varje produkts informationssida hittar du information om den specifika produktens leveranstid. I de fall då du beställer flera produkter kommer dessa att levereras tillsammans och det är den längsta angivna leveranstiden som gäller.

Lagervara (leverans 1 vecka)

Med "lagervara" avser vi varor som vi normalt har i lager. Beräknad leveranstid för produkter som finns i lagret är 1 vecka. Produkter i fjärrlager har en beräknad leveranstid på 2 veckor.

Beställningsvara (leverans 6-15 veckor)

OBS! På grund av den pågående pandemin kan leveranstiderna tyvärr bli något längre än angivet.

Många av våra varor specialbeställs och tillverkas på beställning. Därför är beräknad leveranstid ofta 6-15 veckor (var vänlig se produktbeskrivning). Man skall beställa dessa möbler i god tid.

Leveranstiden kan skilja mellan olika varumärken, säsonger och leveranssätt. Vänligen notera att alla leveranstider som kommuniceras är ungefärliga, det innebär att leverans kan komma snabbare men även kan ta längre tid än uppskattat. Vi kan aldrig garantera leveranstider då leveranstider i regel är utanför vår kontroll. Vi reserverar oss för eventuella förseningar i produktion från leverantörer som vi inte kan råda över, men vi strävar alltid efter att du som kund skall få dina varor inom det angivna tidsintervallet.

Vi använder i första hand PostNord, GLS och Schenker för transport av våra leveranser och du kan själv välja transportör och leveransmetod i kassan. Så snart din order har blivit packad så får du ett e-postmeddelande med information om din leverans.

 

PRISER


Aktuella priser på produkter lämnas på webbsida som uppdateras i realtid. Priserna anges i SEK och ingår moms med 25%. Kostnad för frakt tillkommer.

 

BETALNINGSVILLKOR

 

Välj mellan Kortbetalning, faktura och konto Svea/Klarna.

Kortbetalningen debiteras kortets värde omedelbart när betalningstransaktionen utförs.

SveaWebPay Faktura:

Vid betalning via faktura samarbetar vi med Svea Ekonomi AB. För att handla mot faktura måste du ange ditt personnummer eller organisationsnummer. Förutsättning för att få handla mot faktura är bland annat att du är registrerad i folkbokföringsregistret i Sverige och är över 18 år. Du får inte ha några betalningsanmärkningar. Samtliga fakturor är av LuxCasa överlåtna till Svea Ekonomi AB. Fakturans betalningsvillkor är 14 dagar. Vid försenad betalning utgår avtalad samt lagstadgad påminnelseavgift. Dröjsmålsränta utgår med 2 % per månad. Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso

SveaWebPay Delbetala:

Genom vårt samarbete med Svea Ekonomi AB kan du teckna ett kontokreditavtal och därmed kunna delbetala ditt köp. Kredittiden väljer du genom att kryssa i det kampanjalternativ som passar dig bäst. Köpet kan alltid betalas i sin helhet närsomhelst, innan förfallodag.

Sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i kassan, i vissa fall innebär detta att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall skickas hem till dig. Har du några frågor så kan du ringa 08-51493113 för närmare information.

Exempel på effektiv ränta vid köp om 10 000 kr, löptid 12 månader, 0 % ränta, uppläggningsavgift 195 kr, aviavgift 29 kr: 10,68 %.


ÅNGERRÄTT, RETUR & BYTE


Alltid 14 dagars ångerrätt

När du handlar på LuxCasa.se har du alltid 14 dagars ångerrätt räknat från den dag du mottog din beställning.
Varan måste skickas tillbaka i väsentligen oförändrat skick.
* varan skall vara oanvänd och i den originala förpackningen!
* ångerrätten gäller enbart de varor som finns i oskadade originalförpackningar, inte har använts och finns i säljbar kondition.
* produkten och förpackningen skall vara i samma kondition som vid leveransen.
* ångerrätten gäller inte specialgjorda beställningar, där måtten eller andra egenskapen skiljer sig från normala produktstandard.
* under 14 dagars ångerrättid får produkten inte tas i bruk.

Fraktavgifter återbetalas inte. Köparen står själv för returfrakten i enlighet med distansavtalslagen.

Vi förbehåller oss rätten att debitera kostnaderna för den hantering som uppstår vid ej uthämtade paket (frakt, returfrakt, expeditionskostnad etc.). Därför tar vi ut en avgift på (frakt+returfrakt) om ett paket ej hämtas ut eller inte man inte accepterar leverans från transportfirman Försändelsen ligger hos postombudet i 14 dagar innan den returneras till oss. Observera därför att om du ångrar ett köp och vill returnera varan behöver du först kontakta kundservice som hjälper dig med en retur av paketet.

När man vill returnera produkten, måste man alltid ta kontakt med LuxCasa.se först. LuxCasa.se ger instruktioner hur man kan returnera produkten. LuxCasa.se ansvarar inte för returneringar, som har gjorts utan att kontakta LuxCasa.se först. Om man returnerar varor utan kontakt med LuxCasa.se, bryter man mot vår klausul och LuxCasa har rättighet att skicka produkten tillbaka till kunden på hans kostnad och kan avslå returrätten.

Återbetalning

Återbetalningen sker snarast efter det att vi mottagit och registrerat din retur, men det kan ta några bankdagar innan beloppet syns på kontot. Betalade du med kort eller via internetbank sätts pengarna automatiskt in på kortet eller kontot de drogs ifrån. Vid fakturaköp annulleras beloppet på obetald fakturan. Om fakturan är betald återbetalas beloppet via utbetalningsavi.

 

REKLAMATION


Vi hoppas att du är nöjd med din beställning och leverans.

Skulle du få en defekt eller fellevererad vara eller om det är något annat som avvike, det så är du alltid välkommen att kontakta oss, via vår kundservice inom skälig tid från att felet upptäcktes, eller borde ha upptäckts. Reklamation(exklusive transportskador) får inte ske senare än 3 år efter mottagandet av en vara.


TRANSPORTSKADA


Kunden ska vid mottagandet kontrollera de levererade produkterna.

Transportskada ska på ankomstdagen av leveransen anmälas till transportör samt till LuxCasa, per telefon eller per e-post.

Synliga skador på emballage ska anmälas omedelbart direkt på plats hos ombudet eller till föraren.

Dolda transportskador som inte upptäckts eller borde ha upptäckts vid leveransen, ska reklameras så snart det kan ske och under alla förhållanden inom 5(fem) dagar från mottagandet av leveransen. Om kund inte reklamerar transportskador inom angivna tidsfrister förlorar kunden rätten att göra gällande anspråk mot transportören och LuxCasa.

 

GARANTI


Garantitiden kan variera för olika produkter. Garantitiden nämns i produktinformationen.

Om produkten blir skadad under garantitiden, är det viktigt, att du inte använder produkten mer och att du tar kontakt med vår kundservice.