Reklamation och returrätt

Alltid 14 dagars ångerrätt

När du handlar på LuxCasa.se som privatkonsument har du alltid 14 dagars ångerrätt räknat från den dag du mottog din beställning.

  • Varan måste skickas tillbaka i väsentligen oförändrat skick.
  • Varan skall vara oanvänd och i den originala förpackningen!
  • Ångerrätten gäller enbart de varor som finns i oskadade originalförpackningar, inte har använts och finns i säljbar kondition.
  • Produkten och förpackningen skall vara i samma kondition som vid leveransen.
  • Ångerrätten gäller inte specialgjorda beställningar, där måtten eller andra egenskapen skiljer sig från normala produktstandard.
  • Under 14 dagars ångerrättid får produkten inte tas i bruk.
  • Köp som gjorts av företag är ett undantag från 14 dagars ångerrätt. Konsumentköplagen gäller inte affärer mellan företag.


Fraktavgifter återbetalas inte. Köparen står själv för returfrakten i enlighet med distansavtalslagen.

Vi förbehåller oss rätten att debitera kostnaderna för den hantering som uppstår vid ej uthämtade paket (frakt, returfrakt, expeditionskostnad etc.). Därför tar vi ut en avgift på (frakt+returfrakt) om ett paket ej hämtas ut eller inte man inte accepterar leverans från transportfirman Försändelsen ligger hos postombudet i 14 dagar innan den returneras till oss. Observera därför att om du ångrar ett köp och vill returnera varan behöver du först kontakta kundservice som hjälper dig med en retur av paketet.

När man vill returnera produkten, måste man alltid ta kontakt med LuxCasa.se först. LuxCasa.se ger instruktioner hur man kan returnera produkten. LuxCasa.se ansvarar inte för returneringar, som har gjorts utan att kontakta LuxCasa.se först. Om man returnerar varor utan kontakt med LuxCasa.se, bryter man mot vår klausul och LuxCasa har rättighet att skicka produkten tillbaka till kunden på hans kostnad och kan avslå returrätten.

Återbetalning

Återbetalningen sker snarast efter det att vi mottagit och registrerat din retur, men det kan ta några bankdagar innan beloppet syns på kontot. Betalade du med kort eller via internetbank sätts pengarna automatiskt in på kortet eller kontot de drogs ifrån. Vid fakturaköp annulleras beloppet på obetald fakturan. Om fakturan är betald återbetalas beloppet via utbetalningsavi.

 

REKLAMATION


Vi hoppas att du är nöjd med din beställning och leverans.

Skulle du få en defekt eller fellevererad vara eller om det är något annat som avvike, det så är du alltid välkommen att kontakta oss, via vår kundservice inom skälig tid från att felet upptäcktes, eller borde ha upptäckts. Reklamation(exklusive transportskador) får inte ske senare än 3 år efter mottagandet av en vara.


TRANSPORTSKADA


Kunden ska vid mottagandet kontrollera de levererade produkterna.

Transportskada ska på ankomstdagen av leveransen anmälas till transportör samt till LuxCasa, per telefon eller per e-post.

Synliga skador på emballage ska anmälas omedelbart direkt på plats hos ombudet eller till föraren.

Dolda transportskador som inte upptäckts eller borde ha upptäckts vid leveransen, ska reklameras så snart det kan ske och under alla förhållanden inom 5(fem) dagar från mottagandet av leveransen. Om kund inte reklamerar transportskador inom angivna tidsfrister förlorar kunden rätten att göra gällande anspråk mot transportören och LuxCasa.

Om du upptäcker skador eller fel på din levererade order bör du kontakta oss omedelbart. Transportskador kan inte reklameras längre efter att produkten har monterats eller tagits i bruk.